OVER het werk
Tot op de Bodem
Keramiek (papierporselein, witbakkende klei, wilde klei) in combinatie met schors, hout, draad, stolpen.
De eerste zonnestralen priemen door het bladerdek. Een zacht briesje speelt verstoppertje met de jonge plantjes. Paddenstoelen schieten als kleurrijke confetti omhoog. Mos tiert weelderig op de takken. De aardkorst biedt een knus bedje voor zaaddoosjes en nootjes. Kleine wezentjes ontsnappen uit hun coconnetjes.
Daar was ik, midden in deze betoverende scène om beukennootjes, eikels, kastanjebolsters, korstmossen en distels te verzamelen die ik onderdompelde in papierporselein. Paddenstoelen en coconnetjes kwamen tot leven in met mijn handen. Aardkorsten kregen vorm met wilde klei. Ik stelde composities samen onder stolpen, op takken en schorsen. Met ‘Tot op de Bodem’ wil ik de bezoeker prikkelen om oog te hebben voor de knisperende symfonie van dood materiaal, waartussen zich een heel scala aan levendige verrassingen ontvouwt.
English
Down to earth
Ceramics (paper porcelain, white-firing clay, wild clay) combined with bark, wood, wire, cloches.
The first rays of sunlight pierce through the foliage. A gentle breeze plays hide-and-seek with the young plants. Mushrooms shoot up like colourful confetti. Moss grows luxuriantly on the branches. The earth’s crust provides a cosy bed for seedpods and nuts. Tiny creatures escape from their cocoons.
There I was, in the middle of this enchanting scene collecting beechnuts, acorns, chestnut husks, lichens and thistles which I dipped in paper porcelain. Mushrooms and cocoons came to life in with my hands. Earth crusts took shape with wild clay. I put together compositions under cloches, on branches and bark.
With ‘Down to Earth’, I want to stimulate the visitor to have an eye for the crackling symphony of dead material, among which a whole range of lively surprises unfold.
Français
Down to the Bottom
Céramique (porcelaine de papier, argile blanche, argile naturelle) combinée avec de l’écorce, du bois, du fil de fer, des cloches.
Les premiers rayons de soleil percent à travers le feuillage. Une brise légère joue à cache-cache avec les jeunes plantes. Les champignons poussent comme des confettis colorés. La mousse se développe luxueusement sur les branches. La croûte terrestre offre un lit douillet aux graines et aux noix. De minuscules créatures s’échappent de leur cocon.
J’étais là, au milieu de ce décor enchanteur, à ramasser des faînes, des glands, des bogues de châtaignes, des lichens et des chardons que je trempais dans de la porcelaine de papier. Champignons et cocons ont pris vie dans mes mains. Des encroûtements de terre ont pris forme avec de l’argile sauvage. J’ai réalisé des compositions sous cloches, sur des branches et des écorces.
Avec “Down to the Bottom”, je veux inciter les visiteurs à être attentifs à la symphonie crépitante des matières mortes, au sein de laquelle se déploie toute une série de surprises vivantes.
NEEM CONTACT OP
Website: www.katkleistudio.be
Instagram: kat_kleistudio (bit.ly/3frwWzG)
E-mailadres: info@katkleistudio.be